nervös-nyfiken-lycklig!

När jag själv skulle skriva om vad lycka var fastnade jag lite i skrivandet, så jag tog hjälp av en vän och frågade honom, vad är lycka för dig? Svaret var för fint för att inte visas för er andra!

”Jag skulle säga att jag känner som mest lycka när andra har det bra, tänker att det kan vara så enkelt som att plocka upp en liftare eller bara låta någon gå före helt utan anledning, för att man har ju faktiskt tid till det ibland, det känns värt att offra min egen situation om det kan göra någon annans lite bättre. Har alltid kännt lycka när andra har det bra:) kanske blev ett konstigt svar?

Som exempel, i lumpen så var en av dom bästa stunderna när man satt vakt mitt i natten, för visso var man ofta själv sjukt sliten, men när man hörde hur dom andra låg och snarkade, då satt jag typ och log för mig själv eftersom jag visste att fem andra sov gott och hade det bra. Då kunde man ta någon halvtimme extra vakt  åt någon man visste var extra sliten.

I övrigt så är jag nog allmänt lycklig för att jag tycker det känns så onödigt att vara grinig eller arg på något, typ bli arg för sena flyg, långa köer eller liknande. För så många roliga händelser och möten i livet har kommit från motgång att jag snarare blir sådär nervöst-nyfiken-lycklig när ett flyg blir sent, för antagligen kommer något helt oväntat hända, och så länge man möter det med ett leende så blir det oftast riktigt skoj.”/Mattias


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0